به گزارش همشهری آنلاین، سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیانکه بازار جدید میوه و تره بار ۱۵ خرداد، دومین بازاری است که در دهه فجر به دست اهالی محل به بهرهبرداری میرسد، بر لزوم توجه به اقشار آسیبپذیر به ویژه در وضعیت سخت معیشتی موجود تاکید کرد و گفت: با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمتهای سطح شهر، توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات کمبرخوردار میتواند نقش حمایتی برای ساکنان این محلات داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، دو هدف توسعه کیفی و کمّی میادین میوه و تره بار را به موازات هم دنبال میکند، اظهار کرد: بازار میوه و تره بار ۱۵ خرداد با مساحت ۱۳۰ مترمربع و کاربری میوه، فرنگی و سبزیجات، پاسخگوی نیاز ۶ هزار نفر از اهالی محله سیروس است و علاوه بر ساکنان ثابت، به چند برابر این جمعیت که در طول روز در این محله تردد میکنند نیز خدماترسانی میکند.
راد با بیان اینکه کارگران شاغل در غرفههای میادین میوه و تره بار توسط بهرهبرداران به کار گرفته میشوند و با سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران هیچگونه رابطه استخدامی ندارند، تصریح کرد: با این وجود، حمایت از کارگران و استیفای حقوق آنها را به عنوان یک تعهد اخلاقی دنبال میکنیم، چنانکه علاوه بر الزام بهرهبرداران به بیمه کارگران، در بازارهای جدید میوه و تره بار از جمله بازار ۱۵ خرداد، برای این عزیزان خوابگاه و دیگر امکانات و تسهیلات رفاهی در نظر گرفتهایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان از محله سیروس به عنوان محلهای اصیل نام برد و با اعلام اینکه «طهران قدیم»، ۵ محله داشت که یکی از آنها محله چال میدان یا سیروس امروزی است، خاطرنشان کرد: این محله با ۴۰ هکتار مساحت، دارای بافت فرسوده مسکونی است که با کارکرد تجاری در هم تنیده شده و در عمل محله سیروس در دو راهی میان تجاری شدن یا مسکونی ماندن قرار دارد که امیدواریم ارائه خدماتی همچون راهاندازی بازار میوه و ترهبار بتواند در حفظ جمعیت در این محله قدیمی تهران موثر باشد.
نظر شما